Учитель Ягодкіна Наталія Леонідівна
Підручник : М.М.Сулима, К.Н.Баліна, І.А. Тригуб
«Українська література» - підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних
закладів з навчанням мовами національних
меншин, Київ, «Грамота», 2008р.
Тема №1
Усна народна
творчість. Із прадавньої української літератури.
Із давньої української
літератури ХVI-XVIII ст.
1) Народна
лірика. «Дунаю, Дунаю, чому смутен течеш?»,
«Віє вітер на долину»
Завдання: с.6-8 читати, переказувати, с.9-11- виразне
читання пісень, визначити тему, ідею кожної пісні та записати у зошит.
2) Народні
пісні «Розлилися круті бережечки», «Ой ясне сонечко високо ходить».
Завдання: с. 11-14- виразне читання пісень, виписати із
пісні «Розлилися круті бережечки» художні засоби
( епітети, повтори, паралелізм…),заповнити
таблицю «Реальні та символічні образи твору.
Реальні образи
|
Символічні образи
|
Виконати ідейно-художній аналіз пісні «Ой ясне сонечко
високо ходить»
Тема-
Ідея-
Основна
думка-
Художні
засоби-
3) Із
«Ізборника Святослава»- «Слово про прочитання книжне»
Завдання: с.25-28- читати, переказувати
4) Із
давньої української літератури XVI-XVIIIст.
Завдання: с.30-36- читати, виписати у зошит поняття «епіграми»
та « геральдичні вірші», намалювати герб своєї родини.
5) Лазар
Баранович, Іван Максимович
Завдання: скласти порівняльну таблицю «Спільне та відмінне
у геральдичних віршах та епіграмах»
6) Контрольна
робота №1
Написати контрольний твір на тему «Пісня—душа народу»
Усі завдання виконати до 22.10.2015р. і
надіслати матеріали на блог.
Тема №2 Із нової літератури ХІХ ст. ( І частина)
1. Прочитати про розвиток нової укр. літератури (с.42-46).
2. У зошиті записати конспект за біографією І.П.Котляревського.
3. Прочитати соціально-побутову драму "Наталка Полтавка".
4. Характеристика головних героїв ( законспектувати у зошит)
У п'єсі всього шість дійових осіб, і кожна займає важливе місце в розгортанні подій.
Герої поділяються на дві протилежні групи: позитивні (Наталка, Петро, Терпилиха і Микола) й негативні" (возний Тетерваковський і виборний Макогоненко);;На одруження з Наталкою є два претенденти: Петро і возний. Між кожним із них і Наталкою стоїть посередник: для Петра — це Микола, для возного — виборний. Окремо — образ матері.
5.Усно відповісти на питання за твором « Н а т а л к а Полтавка».
1.Про що розповідається в п'єсі? Що стоїть у центрі уваги автора?
2.Яка причина тривалої розлуки Петра і Наталки?
3.Чому мати хоче видати Наталку за нелюбого їй возного?
4.Чи возний розуміє, що він — нерівня Наталці?
5.Яка роль Миколи в п'єсі, з якою метою введено цю дійову особу?..
6.Чим подобається вам Наталка Полтавка?
7.Чому виборний намагається допомогти возному в одруженні з Наталкою?
8.Які прислів'я і приказки ви запам'ятали з п'єси?
9.Що характерне в мові возного, чим вона відрізняється
від мови, наприклад, виборного?
Тема №2 Із нової літератури ХІХ ст. ( І частина)
1. Прочитати про розвиток нової укр. літератури (с.42-46).
2. У зошиті записати конспект за біографією І.П.Котляревського.
3. Прочитати соціально-побутову драму "Наталка Полтавка".
4. Характеристика головних героїв ( законспектувати у зошит)
У п'єсі всього шість дійових осіб, і кожна займає важливе місце в розгортанні подій.
Герої поділяються на дві протилежні групи: позитивні (Наталка, Петро, Терпилиха і Микола) й негативні" (возний Тетерваковський і виборний Макогоненко);;На одруження з Наталкою є два претенденти: Петро і возний. Між кожним із них і Наталкою стоїть посередник: для Петра — це Микола, для возного — виборний. Окремо — образ матері.
5.Усно відповісти на питання за твором « Н а т а л к а Полтавка».
1.Про що розповідається в п'єсі? Що стоїть у центрі уваги автора?
2.Яка причина тривалої розлуки Петра і Наталки?
3.Чому мати хоче видати Наталку за нелюбого їй возного?
4.Чи возний розуміє, що він — нерівня Наталці?
5.Яка роль Миколи в п'єсі, з якою метою введено цю дійову особу?..
6.Чим подобається вам Наталка Полтавка?
7.Чому виборний намагається допомогти возному в одруженні з Наталкою?
8.Які прислів'я і приказки ви запам'ятали з п'єси?
9.Що характерне в мові возного, чим вона відрізняється
від мови, наприклад, виборного?
6.Виконати письмово завдання:
а) виписати з тексту цитати до характеристики Наталки:
як вона сама себе характеризує («Не багата я і проста» і т. д.),
як її характеризують виборний і мати;
б) виписати З приказки (або 3 прислів'я) з мови дійових осіб, вказавши, кому належить кожна з них.
7. Прочитати біографію П.Гулака-Артемовського ( с.87-89)
8. Прочитайте байку "Пан та Собака", складіть цитатний план до цієї байки.
9. Прочитати баладу "Рибалка", виписати художні засоби твору.
10. Прочитати с.98-101, доведіть письмово, що Твір Є. Гребінки "Ведмежий суд" - байка.
11. Вивчити напам'ять баладу "Човен".
12. Контрольна робота з теми №2 "Із нової літератури ХІХ ст. ( І частина)"
Написати контрольний твір на тему "Краса образу Наталки Полтавки"
10. Прочитати с.98-101, доведіть письмово, що Твір Є. Гребінки "Ведмежий суд" - байка.
11. Вивчити напам'ять баладу "Човен".
12. Контрольна робота з теми №2 "Із нової літератури ХІХ ст. ( І частина)"
Написати контрольний твір на тему "Краса образу Наталки Полтавки"
Тема №3.Із нової літератури ХІХ ст..
1.
Т.Г.Шевченко – основоположник нової української літератури.
Розглянути самостійно біографію Т.Г.Шевченка.
Розглянути самостійно біографію Т.Г.Шевченка.
Дайте письмово розгорнуту відповідь,
чому Т.Г.Шевченко –
основоположник нової української літератури.
2.
Прочитати поему «Гамалія», записати тему , ідею твору,
виписати цитати до образу Гамалії.
Степан Руданський
3.Прочитати виразно твір «Пісня»(«Повій , вітре,
на Вкраїну») (с.112-115).Визначіть тему пісні, змалюйте словесно портрет
дівчини; виписати фольклорні художні засоби твору (звертання, повтори,
зменшувально-пестливі слова, опис пейзажу)
4.Прочитати вірш «Наука», виписати з підручника
визначення понять «антитеза», «пісня» (с.118), знайдіть спільне та відмінне в
науці материній та батьковій, запишіть це у вигляді порівняльної таблиці.
5.Контрольна робота з теми «Із нової літератури ХІХ ст.».
І рівень
Визначте правильну відповідь.
1. Хто є
основоположником нової української літератури?
а) І. Котляревський;
б) П. Гулак-Артемовський; в) Т. Шевченко.
2. Кого кохала Наталка в п’єсі І.Котляревського «Наталка Пол
тавка»?
а) Петра; б) Возного;
в) Миколу.
3. Перший класичний зразок сатиричної байки в новій українській
літературі:
а) «Ведмежий суд»; б)
«Пшениця»; в) «Пан та Собака».
4. Безглузді
звинувачення в байці Є. Гребінки «Ведмежий суд» висунуті проти:
а) Вола; б) Ведмедя; в) Лисички.
5. Визначте жанр твору П. Гулака-Артемовського «Рибалка»: а)
балада; б) байка; в) казка.
6. «Кобзар» Т.Шевченка ( перше видання) вийшов у: а) 1837 р; б) 1840 р; в) 1845р.
7. «Пісня» С. Руданського має ще одну назву:
а) «Дивлюсь я на небо та й думку гадаю…»;
б) «Гуде вітер вельми в полі»;
в) «Повій, вітре, на
Вкраїну…».
8. Зворот мови, в
якому різко протиставляються протилежні поняття, явища, предмети, людські
характери,— це: а) гіпербола; б) метафора; в) антитеза.
ІІ рівень
Дайте розгорнуту відповідь на запитання.
9. Розкрийте тему та ідею поеми Т.
Шевченка «Гамалія».
ІІІ рівень
Напишіть
твір-мініатюру на одну з тем:
1. «Славна козаччина» (за поемою Т. Шевченка «Гамалія»).
2. «Батьківська наука — фундамент сімейного виховання» (на
основі вірша «Наука»
С. Руданського).
Виконати завдання до 23.12.2015р. і надіслати на електронну адресу школи kram.osh35@gmail.com
ІІ семестр
Тема №4 "Із нової літератури XIX ст. " (І частина)
І.Я.Франко
1. Прочитати біографію І.Я. Франка за підручником (с.119-121)
2. Виразно прочитати вірш "Каменярі", дати письмово відповіді на такі запитання:
- Яке алегоричне значення образу каменярів?
- Охарактеризуйте каменярів.
- Чому І.Я.Франка називають Каменярем?
- Назвіть інші, крім каменярів, алегоричні образи. Поясніть їх значення.
- Чим , на вашу думку, пояснюється популярність вірша у світі?
3. Визначте письмово тему та ідею вірша "Каменярі".
4. Прочитати виразно "Притчу про життя" І. Я.Франка.(с.124-127)
5. Виписати з підручника поняття "Притча" ( с. 124) і вивчити його.
6.Випишіть із першої частини притчі алегоричні образи, а з другої -- їх тлумачення ( у вигляді таблиці).
Борис Грінченко
1.Прочитати біографію Б.Грінченка ( с.129-130)
2. Прочитати виразно поезію "Доки?" (с.131-132)
3.Дайте усно відповіді на питання 1-7 (с.132).
1. Прочитати біографічні відомості про М.М.Коцюбинського. (с.135-136)
2. Прочитати повість "Дорогою ціною" М.М.Коцюбинського, письмово скласти характеристику до образів
Соломії та Остапа.
В.Самійленко
1. Прочитати біографічні відомості про поета, вивчити вірш "Українська мова".
Контрольна робота №4
Написати твір на тему: "Чи не надто дорога ціна волі героїв повісті "Дорогою ціною"- Остапа та Соломії?"
Тема №5"Із нової літератури ХІХ ст. (ІІ частина)"
1. Прочитати с.176-179, записати справжнє прізвище Лесі Українки, у якій сім'ї народилася майбутня поетеса, що стало трагедією усього Лесиного життя.
2. Складіть паспорт вірша (аналіз вірша) Лесі Українки "Красо України, Подолля!
ІІ семестр
Тема №4 "Із нової літератури XIX ст. " (І частина)
І.Я.Франко
1. Прочитати біографію І.Я. Франка за підручником (с.119-121)
2. Виразно прочитати вірш "Каменярі", дати письмово відповіді на такі запитання:
- Яке алегоричне значення образу каменярів?
- Охарактеризуйте каменярів.
- Чому І.Я.Франка називають Каменярем?
- Назвіть інші, крім каменярів, алегоричні образи. Поясніть їх значення.
- Чим , на вашу думку, пояснюється популярність вірша у світі?
3. Визначте письмово тему та ідею вірша "Каменярі".
4. Прочитати виразно "Притчу про життя" І. Я.Франка.(с.124-127)
5. Виписати з підручника поняття "Притча" ( с. 124) і вивчити його.
6.Випишіть із першої частини притчі алегоричні образи, а з другої -- їх тлумачення ( у вигляді таблиці).
Борис Грінченко
1.Прочитати біографію Б.Грінченка ( с.129-130)
2. Прочитати виразно поезію "Доки?" (с.131-132)
3.Дайте усно відповіді на питання 1-7 (с.132).
4. Дайте відповіді на питання 1-3 (с.133).
М.М. Коцюбинський
1. Прочитати біографічні відомості про М.М.Коцюбинського. (с.135-136)
2. Прочитати повість "Дорогою ціною" М.М.Коцюбинського, письмово скласти характеристику до образів
Соломії та Остапа.
В.Самійленко
1. Прочитати біографічні відомості про поета, вивчити вірш "Українська мова".
Контрольна робота №4
Написати твір на тему: "Чи не надто дорога ціна волі героїв повісті "Дорогою ціною"- Остапа та Соломії?"
Тема №5"Із нової літератури ХІХ ст. (ІІ частина)"
1. Прочитати с.176-179, записати справжнє прізвище Лесі Українки, у якій сім'ї народилася майбутня поетеса, що стало трагедією усього Лесиного життя.
2. Складіть паспорт вірша (аналіз вірша) Лесі Українки "Красо України, Подолля!
Тема:
Ідея:
Художні засоби:Епітети:
Порівняння:
Жанр:
Розмір:
3.Прочитайте вірш "Скрізь плач, і стогін, і ридання...", визначте тему та головну думку цього твору( письмово).
4. Прочитайте поему Лесі Українки "Давня казка".
5.Складіть письмово порівняльну характеристику Бертольдо і Поета, можна використовувати цитати із твору.
6.Доберіть із тексту цитати, які розкривають тему: "Роль митця в суспільстві".
7. Прочитати с.208-209, складіть план до статті.
8. Прочитати притчу "Двір життя"Є.Ярошинської.
9.Визначте тему та основну думку оповідання-притчі Є.Ярошинської «Двір життя».
10. Визначте алегоричні образи та символи оповідання-притчі Є.Ярошинської «Двір життя».
11.Виконайте контрольну роботу.
Початковий рівень
1. Справжнє ім’я та прізвище Лесі Українки:
а) Лариса Косач; б) Софія Окуневська; в) Олена Пчілка;г)
Марія Вілінська
2. Визначте проблему, яка порушена в
«Давній казці» Лесі Українки:
а) служіння музі й народові, суть людського щастя,
вдячності;
б) роздуми над важкою долею пригнобленого люду;
в) засудження міжкнязівських усобиць;
г) страждання українського народу від нападів
турецько-татарських орд.
3. Сутичка народного
поета з усевладним графом Бертольдом щодо захисту інтересів трудящих у творі
Лесі Українки «Давня казка» є:
а) розв’язкою; б) розгортанням подій; в) експозицією; г)
кульмінацією.
Середній рівень
Допишіть 1-2 словами
1.
Такі художні засоби, як «вітер розносив
луну», «упасти на хвилі», «лунали мрії», – це …
2. Поема
«Давня казка» складається з …
розділів.
3. Країна,
в якій відбуваються події в «Давній казці», – це …
4. Музичний
інструмент, на якому грав поет («Давня казка»), – це …
5. Прислів’я
«Хто людям добра бажає, той і собі має» стосується героя «Давньої казки» …
6. Поету
з поеми «Давня казка» протиставляється …
7.
Головного
героя притчі «Двір життя» звали …
8.
Скільки
часу шукав «двір життя» головний герой…
Достатній рівень
1.Співвіднести події з поеми Лесі Українки
«Давня казка» з елементами композиції.
1 Експозиція
2 Зав’язка
3 Кульмінація
4 Розв`язка
А Зустріч Поета з Бертольдом
Б Довічне ув’язнення Поета, його смерть
В Знайомство з Поетом
Г Конфлікт між Бертольдом і Поетом
2. Скласти порівняльну характеристику Бертольдо і
поета
3. Визначте
алегоричні образи та символи оповідання-притчі Є.Ярошинської «Двір
життя».
Високий рівень
Напишіть
твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
а) «Не поет, у кого думки не літають вільно в світі» (за твором Лесі Українки «Давня казка»);
б ) Висловіть свої міркування про те, чи важко людині вистояти перед спокусою примарного щастя (на основі фактів життя та творчості Є.Ярошинської).
а) «Не поет, у кого думки не літають вільно в світі» (за твором Лесі Українки «Давня казка»);
б ) Висловіть свої міркування про те, чи важко людині вистояти перед спокусою примарного щастя (на основі фактів життя та творчості Є.Ярошинської).
Тема "Із новітньої літератури ХХ ст."
1. Прочитати с. 218-242, відповісти усно на питання (с.242-243).
2. Прочитати с.244-248, виписати поняття "фейлетон", записати значення свого імені.
3.Прочитати с.254-274, складіть характеристику образу Тирлика.
4. Прочитати с. 275-282.
Який висновок можна зробити,прочитавши вірш "Похвала грошам"?
Контрольна робота з теми
Творчість А. Малишка,Т. Осьмачки, А. Дімарова, І. Жиленко
а) У ромашці; б) у ромен-зіллі; в) у м'яті; г) у любистку.
2. А. Малишко народився в:
а) Острозі на Рівненщині; б) Обухові на Київщині; ,
в) Острі на Чернігівщині; г) Овручі на Житомирщині.
3. Події, описані А. Дімаровим в оповіданні «Тирлик», відбуваються:
а) у роки Великої Вітчизняної війни; б) у післявоєнний період;
в) у роки голодомору в Україні; г) під час громадянської війни.
4. З якого вірша І. Жилєнко наведені рядки?
в) «Похвала грошам»; г) «Осінь. Копання картоплі».
5. Про що думав боєць із поеми А. Малишка «Прометей» в останні хвилини свого життя?
а) Про те, що шкода помирати в юнацькі роки;
б) про жорстоку й несправедливу долю;
в) про нездійсненну першу любов;
г) про те, чи розкаже хтось коли-небудь, як він загинув, хто за ним доглядав.
6. Яке повідомлення отримав ліричний герой у листі від батька (Т. Осьмачка «Лист»)?
а) Про смерть матері; б) запрошення в гості;
в) про голод у рідному селі; г) про початок Великої Вітчизняної війни.
7. До якої лірики належить вірш І. Жилєнко «Осінь. Копання картоплі»?
а) Філософської; в) громадянської; б) інтимної; г) пейзажної.
8. Назвіть ім'я по батькові О. Чорногуза:
а) Іванович; б) Михайлович;в) Федорович; г) Дмитрович.
Фейлетон -…
2. Визначте типове та індивідуальне в образі Тирлика з однойменного оповідання А Дімарова.
3. Визначте віршовий розмір,строфу, риму і вид римування поезії І. Жиленко «Концерт для скрипки, дощу і цвіркуна».
а) Кручі, наче маяки 1. Звертання
б) Чорній, чорний 2. Епітети
в) Посмаглілий, обгорілий, потемнілий 3. Інверсія
г) Кому б сказати все? 4. Метафора
д) Кавуни лежать поснулі, тиха пристань ожива 5. Риторичні запитання
е) Житом молодим 6. Синоніми
ж) Години (ясні, гожі) 7. Тавтологія
з) Ах, світе вольний; хлопче мій 8. Порівняння.
1. Прочитати с. 218-242, відповісти усно на питання (с.242-243).
2. Прочитати с.244-248, виписати поняття "фейлетон", записати значення свого імені.
3.Прочитати с.254-274, складіть характеристику образу Тирлика.
4. Прочитати с. 275-282.
Який висновок можна зробити,прочитавши вірш "Похвала грошам"?
Контрольна робота з теми
Творчість А. Малишка,Т. Осьмачки, А. Дімарова, І. Жиленко
І рівень (0,5 балів)
1. У чому мати купала ліричного
героя (Т. Осьмачка «Казка»)?а) У ромашці; б) у ромен-зіллі; в) у м'яті; г) у любистку.
2. А. Малишко народився в:
а) Острозі на Рівненщині; б) Обухові на Київщині; ,
в) Острі на Чернігівщині; г) Овручі на Житомирщині.
3. Події, описані А. Дімаровим в оповіданні «Тирлик», відбуваються:
а) у роки Великої Вітчизняної війни; б) у післявоєнний період;
в) у роки голодомору в Україні; г) під час громадянської війни.
4. З якого вірша І. Жилєнко наведені рядки?
Хай віщий зір в людські зіниці
ллється.
Нехай побачать серед біла дня
той світ, де найбезцінніше
дається
«за так», або, як кажуть, «на
дурняк».
а)
«Концерт для скрипки, дощу і цвіркуна»; б) «Кульбабки»;в) «Похвала грошам»; г) «Осінь. Копання картоплі».
5. Про що думав боєць із поеми А. Малишка «Прометей» в останні хвилини свого життя?
а) Про те, що шкода помирати в юнацькі роки;
б) про жорстоку й несправедливу долю;
в) про нездійсненну першу любов;
г) про те, чи розкаже хтось коли-небудь, як він загинув, хто за ним доглядав.
6. Яке повідомлення отримав ліричний герой у листі від батька (Т. Осьмачка «Лист»)?
а) Про смерть матері; б) запрошення в гості;
в) про голод у рідному селі; г) про початок Великої Вітчизняної війни.
7. До якої лірики належить вірш І. Жилєнко «Осінь. Копання картоплі»?
а) Філософської; в) громадянської; б) інтимної; г) пейзажної.
8. Назвіть ім'я по батькові О. Чорногуза:
а) Іванович; б) Михайлович;в) Федорович; г) Дмитрович.
ІІ рівень (1 бал)
1. Дайте визначення.Фейлетон -…
2. Визначте типове та індивідуальне в образі Тирлика з однойменного оповідання А Дімарова.
3. Визначте віршовий розмір,строфу, риму і вид римування поезії І. Жиленко «Концерт для скрипки, дощу і цвіркуна».
І славословить затишок цвіркун.
І в тому всьому є спокійна
сталість,
Мов за віки нічого тут не
сталось,
Завжди тут бив годинник у кутку.
5. Поєднайте художні засоби з їх
визначенням.а) Кручі, наче маяки 1. Звертання
б) Чорній, чорний 2. Епітети
в) Посмаглілий, обгорілий, потемнілий 3. Інверсія
г) Кому б сказати все? 4. Метафора
д) Кавуни лежать поснулі, тиха пристань ожива 5. Риторичні запитання
е) Житом молодим 6. Синоніми
ж) Години (ясні, гожі) 7. Тавтологія
з) Ах, світе вольний; хлопче мій 8. Порівняння.
ІІІ рівень (4 бали)
Напишіть твір – мініатюру на одну
з поданих тем:
·
– «Чи є Прометеї в нашому житті і чи потрібні вони?».
·
«Чи може гумор, сатира бути зброєю в боротьбі з недоліками життя».
·
Наслідуючи стиль О. Чорногуза, складіть власні «веселі Поради».
Виконати завдання і надіслати на електронну адресу школи kram.osh35@gmail.com або на мою особисту електронну адресу natali.yagodkina@gmail.com
Виконати завдання і надіслати на електронну адресу школи kram.osh35@gmail.com або на мою особисту електронну адресу natali.yagodkina@gmail.com
Комментариев нет:
Отправить комментарий